Jak správně určit podnikatelskou výzvu?

Ahoj maminky,

opět vás vítám u našeho povídání o tom, jak vymyslet skvělý nápad, který budou zákazníci milovat. Minule jsem Vám slíbila, že se podíváme pod pokličku toho, jak objevit zákazníkův problém. Ano, už se tam blížíme. Dnes nás ale ještě čeká objevení dvou zásadních věcí.

Pojďme si zopakovat úkol z minula. Máte před sebou papír a na něm napsané v čem jste dobré nebo vás baví? Perfektní 😃  kolik jste toho sepsali? Jednu, dvě, tři věci? Super!! To nám bohatě stačí!

Budu vždy uvádět sebe jako příklad, ono se to vždy lépe představuje (a bude to vždy kurzívou). Vím, že mě celý život baví sport, cvičení pro ostatní, baví mě práce s dětmi, ráda rozvíjím jejich dovednosti, snažím se neustále něco podnikat a být aktivní, myslím, že jsem dobrá v komunikaci s lidmi.

Chcete-li však podnikat v něčem úplně jiném, něčem co doposud neznáte nebo neumíte, určitě to není problém. Jen ten začátek pro vás bude trošku těžší, protože se budete muset ve všem více zorientovat a poznat. Obecně si ale myslím, že by vás to prostě mělo bavit, protože pokud ne může se brzy stát, že to prostě vzdáte. Neuvidíte dále motivaci a při menším problému prostě uhnete z cesty, protože vlastně nebudete vědět, proč to děláte.

V téhle fázi Vašeho projektu je nejdůležitější uvědomit si dvě hlavní věci – co je Vaše podnikatelská výzva a jaká je cílová skupina zákazníků, kterým chcete své služby nebo produkty prodávat. O cílových zákaznících se budeme bavit v příštím blog postu.

Pojďme se teď zamyslet nad tím, jak propojit to, co umíte s něčím, čemu tedy říkáme podnikatelská výzva. Je to vlastně zadání projektu, který budete po zbytek procesu řešit. Je to ten hlavní problém, který už dnes vidíte, že existuje. Zformulujeme ho jen do věty, která nám pomůže výzvu správně vytěžit. Ideálně “Jak pomoci”, “Jak umožnit”, “Jakým udělat” něco lidem. Nejlépe si to zase ukážeme na příkladu.

Mě baví sport a chci jej dělat i na mateřské, chci aby mělo rádo sport i moje dítě, aby bylo aktivní, abychom byli aktivní spolu a pomohla mu se rozvíjet. Budu se tedy zabývat tím, jak najít způsob jak tohle nadšení přenést i na ostatní maminky a děti. Moje podnikatelská výzva tedy bude Jak umožnit maminkám cvičit i na mateřské? Nebo Jak pomoci maminkám rozvíjet dovednosti dětí?

Je velmi důležité, abyste výzvu formulovala správně. Nesmí být příliš obecná, ale ani moc konkrétní. Konkrétní znamená, že Vám již dopředu říká, co bude řešení a to Vás odvede od objevování dalších možná ještě zajímavějších řešeních. Konkrétnější výzvy nás čekají později, až když budeme vědět, jaké problémy naši zákazníci mají.

Například: Jak bych mohla maminky naučit správnou techniku cvičení. Tohle je příliš konkrétní výzva na začátek, zabývá se to pouze technikou cvičení. Ano je možné, že maminky necvičí správně, ale v tuhle chvíli by mě to svedlo k tomu, že se budu zabývat pouze technikou cvičení namísto dalšími možnými problémy a řešeními. Naopak hodně obecná výzva by byla Jak udělat maminky a děti šťastné – tohle je zase příliš široké téma, které nás nikam nesměruje.

Zkuste si nyní na papír sepsat Vaši správnou podnikatelskou výzvu. A nezapomeňte, že je to velmi důležitý moment, který Vás bude ovlivňovat po zbytek projektu 🙂

Krásný den a v příštím postu si budeme povídat o tom, jak správně určit naši cílovou skupinu zákazníků.

Těším se na Vás,

Eva