Jak pálit tuky rychleji?

Maminky, také řešíte problém, že máte málo času ale i tak byste chtěly sportovat a zhubnout? Mám pro vás řešení!! Jmenuje se HIIT neboli intervalový trénink.

Trvá jen 15 – 20 minut a tuky se při něm pálí až 5x rychleji než při běžné aerobní aktivitě a ještě několik hodin poté, tzv. „afterburn effect“. No není to nádhera? 🙂 Zaujalo mě to natolik, že jsem do toho šla a sama vyzkoušela.

Není to tedy nic pro úplné začátečníky, ale kdo je zvyklí trochu něco dělat jako třeba cvičit s námi v parku, intervalový trénink zvládne levou zadní.

Může mít mnoho podob, od běhu, přes kolo či posilování s vlastním tělem. Pravidlo je jednoduché – střídání vysoké a nízké intenzity cvičení několikrát po sobě (například 1 minuta sprintu a 1 minuta chůze, pokud jste méně trénovaní dejte si z počátku 2 minuty chůze a 1 minutu sprintu). A to opakovat 5x – 7x po sobě. Nejen že se mnohem rychleji pálí tuk, což je vědecky podloženo, ale také posilujeme kardiovaskulární systém. Vědecké studie prokázaly 6x větší úbytek tuků při cvičení podle HIIT než při aerobním cvičení se střední intenzitou.

Obecně je doporučeno HIIT provozovat 1-2x týdně jako doplněk k jiné fyzické aktivitě jako posilování, běh, plavání, kolo, atd. Je dobré trénink zahájit malým rozehřátím 5-10 minut a protažením. Poté následuje hlavní HIIT část a nakonec cool down v podobě pomalého běhu či chůze a protažení.

Tak neseďte doma a na 20 minut si vyběhněte ven. Držím pěsti!

Vaše Active mama